Używany samochód - 4 sposoby, jak kupić go taniej
Jeszcze kilka lat temu klienci zainteresowani kupnem używanych samochodów poszukiwali ich na giełdach lub w komisach. Dzisiaj większość klientów szuka samochodów w Internecie, gdzie można dokładnie sprofilować swoje oczekiwania i w kilka minut znaleźć markę i model dla siebie. Nie zawsze jest to jednak sposób na znalezienie najtańszej oferty. Warto sprawdzić jeszcze kilka innych, wciąż mało powszechnych w Polsce metod.
Po samochód do… komornika
O tym, że na aukcjach komorniczych można kupić taniej samochód słyszał niemal każdy. Tyle tylko, że niewiele osób wie, gdzie są ogłaszane i w jaki sposób się odbywają. Cena wywoławcza samochodu na licytacji komorniczej wynosi 75% wartości szacunkowej. Jeżeli nie znajdzie się nabywca to podczas drugiej licytacji cena początkowa to już tylko 50% tej wartości. Ostateczna cena zależy oczywiście od poziomu zainteresowania. Aby aukcja doszła do skutku, musi w niej wziąć udział minimum dwóch oferentów. Informacji o najbliższych aukcjach komorniczych oraz licytowanych samochodach należy szukać w lokalnej prasie oraz w dedykowanym serwisie internetowym prowadzonym przez Krajową Radę Komorniczą. Ogłoszeń o aukcjach samochodów można szukać także na stronach internetowych lokalnych Urzędów Skarbowych oraz Izb Celnych, gdzie można kupić auta zajęte przez Skarb Państwa.
Warto jednak pamiętać, że podczas aukcji klient ma ograniczony czas na ocenę stanu technicznego samochodu. Przedmioty dostępne do zakupu na licytacji komorniczej możemy obejrzeć dopiero w dniu licytacji, a decyzję o wzięciu w niej udziału trzeba podjąć od razu.
Aukcje holenderskie
Chociaż aukcje holenderskie nie są jeszcze zbyt popularne wśród polskich konsumentów i najczęściej sprawdzają się w sprzedaży produktów z krótką datą ważności, to ich potencjał odkryły niedawno firmy sprzedające samochody. Aukcje holenderskie polegają na ustaleniu przez sprzedającego ceny wywoławczej produktu, która jest stopniowo obniżana aż do momentu, kiedy pojawi się pierwsza oferta kupna lub osiągnie ona cenę minimalną.
Na wprowadzenie aukcji holenderskich do swojej oferty zdecydował się m.in. Master1.pl, oferujący auta pokontraktowe dostępne w różnych sposobach finansowania: na abonament, w leasingu, za gotówkę lub na kredyt. Na prowadzonych przez Master1.pl aukcjach holenderskich dostępne są wybrane modele samochodów w formie abonamentu. Każda aukcja zaczyna się w sobotę o godzinie 15.00 i kończy się w kolejną sobotę o godzinie. 14.00. Czynsz abonamentu obniżany jest codziennie, a klienci swoje oferty kupna mogą składać bezpośrednio poprzez formularz dostępny na stronie internetowej.
- O wprowadzeniu aukcji holenderskich do naszej oferty zdecydowały dwa powody. Po pierwsze, chcemy w ten sposób przełamać pewien stereotyp dotyczący aut z udokumentowaną historią napraw i przeglądów. Klienci mogą się przekonać, że używane auto pochodzące z krajowej sieci dealerskiej i serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi wcale nie musi być drogie. A po drugie, aukcje holenderskie mogą wzbudzać pozytywne emocje i klienci mogą poczuć się jak na prawdziwej licytacji. Z tym wyjątkiem, że w tym przypadku cena będzie coraz niższa. Kupujący do końca nie wiedzą ile osób interesuje się daną aukcją i jakie są ich możliwości budżetowe. Dlatego im bliżej końca licytacji, tym staje się ona bardziej ciekawa – wyjaśnia Grzegorz Grodecki Dyrektor Zarządzający Master1.pl
Firmowe wyprzedaże floty samochodów
Osoby poszukujące używanego auta mogą próbować skorzystać z wymiany floty samochodów, które odbywają się regularnie w wielu firmach. Wówczas samochody, które do tej pory służyły biznesowi, są wyprzedawane na wewnętrznych firmowych aukcjach lub wracają do firm leasingowych, które wystawiają je na sprzedaż.
- Na naszej platformie znajdują się samochody pokontraktowe różnych marek należących do firmy Masterlease specjalizującej się w leasingu pojazdów. Została ona stworzona z myślą o klientach poszukujących aut w cenach niższych niż rynkowe, ale z udokumentowaną historią napraw i przeglądów. Każdy samochód znajdujący się w ofercie pochodzi z krajowej sieci dealerskiej i był serwisowany w autoryzowanych stacjach obsługi. – mówi Grzegorz Grodecki z Master1.pl
Każde auto pokontraktowe, zanim trafi do ponownej sprzedaży, przechodzi przegląd blacharski i serwisowy. Dzięki temu klienci mogą być pewni, że samochód nie ma żadnych ukrytych usterek.
Egzemplarze testowe są prawie nowe
Zakup egzemplarza testowego jest najczęściej praktykowany przez klientów, którym zależy na kupnie nowego samochodu, ale nie pozwala im na to ich budżet. Egzemplarze demonstracyjne są wykorzystywane do jazd próbnych przez około rok. Kiedy trafiają do sprzedaży ich przebieg sięga od 10 tys. do nawet 20 tys. km A jego cena może być niższa o 10-20%. Co ważne, egzemplarz demonstracyjny będzie miał pełną dokumentację techniczną i historię napraw oraz zachowaną fabryczną gwarancję. Będzie też bardzo dobrze wyposażony, co dla wielu klientów stanowi wartość dodaną.